4 Şubat 2012 Cumartesi

Çıraklık Eğitimi İçin Gerekli Şartlar

Mesleki Eğitim Merkezlerinde çıraklık eğitimine başlayabilmek için

  • En az ilköğretim okulu mezunu olmak,
  • Bünyesi ve sağlık durumu mesleğin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmak,
  • 14 yaşını doldurmuş, 19 yaşından gün almamış olmak. Ancak, 19 yaşından gün almış olanlardan daha önce çıraklık eğitiminden geçmemiş olanlar, yaşlarına ve eğitim seviyelerine uygun olarak düzenlenecek mesleki eğitim programlarına göre çıraklık eğitimine alınabilir.
  •  Eğitim görmek istediği meslekte bir işyeri bulmak ve işvereni ile çıraklık sözleşmesi imzalamak gerekmektedir. 
3308 sayılı Kanun gereğince işyerlerinde uygulamalı eğitim gören öğrencilere, işveren tarafından yaşlarına uygun olan asgari ücretin en az %30u oranında ücret verilmekte olup, Milli Eğitim Bakanlığınca da sigortaları ödenmektedir. Mesleğin eğitim süresi ilköğretimden sonra 2 yıl, en az ortaöğretim kurumu mezunları için 1 yıl ve ustalık eğitim süresi için ise 2 yıldır. Çıraklık eğitimine devam ederek meslek öğrenmek isteyen kişi hem teorik hem de pratik olarak yetiştirilir. Haftanın bir günü teorik ders görerek, diğer günler işyerinde usta öğreticilerin gözetiminde pratik çalışma yaparak meslek öğrenilmektedir.
Share/Save/Bookmark

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...