3 Kasım 2011 Perşembe

11/10/2011-KHK ile İşku'un Mezkez Teşkilatındaki Değişikler


 Merkez teşkilatı
             Madde 8 - (Değişik: 11/10/2011-KHK-665/19 md.)
   Kurumun merkez teşkilatı aşağıdaki hizmet birimlerinden oluşur:
a) İstihdam Hizmetleri Dairesi Başkanlığı.
b) Aktif İşgücü Hizmetleri Dairesi Başkanlığı.
c) İş ve Meslek Danışmanlığı Dairesi Başkanlığı.
d) İşgücü Piyasası ve İstatistik Dairesi Başkanlığı.
e) Dış İlişkiler ve Projeler Dairesi Başkanlığı.
f) İşsizlik Sigortası Dairesi Başkanlığı.
g) Fon Yönetimi ve Aktüerya Dairesi Başkanlığı.
h) Hukuk Müşavirliği.
i) Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
j) İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı.
k) Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı.
l) Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı.
             Hizmet birimlerinin görevleri(1)
             Madde 9 - (Değişik: 11/10/2011-KHK-665/20 md.)
  Hizmet birimlerinin görevleri şunlardır:
a) İstihdam Hizmetleri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
1) Ulusal istihdam politikalarının oluşturulmasına yardımcı olmak amacıyla çalışmalar yapmak veya yaptırmak.
2) İşgücü talebi ve iş aramanın düzene bağlanması ile istihdamda özel politika gerektiren grupların istihdamlarına yönelik çalışmalar yapmak veya yaptırmak.
3) İşgücünün yurtiçinde ve yurtdışında uygun oldukları işlere yerleştirilmesi ile işgücü talepleri için elverişli işçiler bulunmasına ve yurtdışı hizmet akitlerinin yapılmasına aracılık etmek.
4) İşverenlere yönelik hizmetleri sunmak.
5) 25/8/1999 tarihli ve 4447 sayılı Kanunun ek 2 nci maddesine göre işyerinde haftalık çalışma sürelerinin geçici olarak önemli ölçüde azalmasının veya işyerinde faaliyetin tamamen veya kısmen geçici olarak durdurulmasının tespitini yapmak veya yaptırmak.
6) Tarım aracıları ve özel istihdam bürolarına ilişkin görevleri yerine getirmek.
7) İşsizliğin yoğun olduğu dönemlerde veya yerlerde işsizlere geçici gelir desteği sağlanması amacıyla toplum yararına program ve projeler uygulamak.
8) Bakanlığın taşrada yürütülmesi gereken hizmetlerini koordine etmek.
9) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
b) Aktif İşgücü Hizmetleri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
1) Meslek edindirme, geliştirme ve değiştirme kursları düzenlemek.
2) İstihdamda özel politika gerektiren grupların istihdamını kolaylaştırıcı mesleki eğitim ve mesleki rehabilitasyon hizmetleri vermek veya verdirmek, diğer işgücü yetiştirme ve uyum programlarını uygulamak.
3) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
_______________
(1) Bu maddenin başlığı “Ana hizmet birimleri” iken 11/10/2011 tarihli ve 665 sayılı KHK’nin 20 nci maddesiyle metne işlendiği şekilde değiştirilmiştir.

Sayfa 6

8482-1
            
c) İş ve Meslek Danışmanlığı Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
1) Kuruma kayıtlı iş arayanlara ve işverenlere iş ve meslek danışmanlığı hizmetleri vermek.
2) Öğrencilere ve iş arayanlara mesleki rehberlik hizmetleri sunmak.
3) İş ve meslek danışmanlarına ilişkin iş ve işlemleri koordine etmek.
4) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
d) İşgücü Piyasası ve İstatistik Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
1) İşgücü piyasası verilerini yerel ve ulusal bazda derlemek, analiz etmek, yorumlamak ve yayınlamak.
2) Yerel düzeyde yapılan işgücü piyasası araştırma ve analizlerini koordine etmek ve bu konuda standardizasyon sağlamak.
3) Kurum hizmetlerinin performans ölçümlerine ilişkin işlemleri yapmak.
4) Kurum istatistiklerini derlemek ve diğer hizmet birimlerinin kullanımına sunmak.
5) İşgücü piyasası bilgi sistemini oluşturmak, İşgücü Piyasası Bilgi Danışma Kurulu çalışmalarını koordine etmek.
6) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
e) Dış İlişkiler ve Projeler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
1) Avrupa Birliği ve diğer uluslararası kuruluşlarda ve bunlara yönelik mevzuat ve uyum çalışmaları ile ekonomik ve teknik işbirliğine yönelik çalışmalarda Kurum hizmetlerinin süratli, düzenli, etkili ve verimli bir şekilde yürütülmesi için gerekli irtibat ve eşgüdümü sağlamak.
2) Uluslararası alanda faaliyet gösteren kuruluşlarla Kurumun görev alanına giren konularda uluslararası sözleşmeler de dahil olmak üzere ilişkileri düzenlemek, gerekli irtibat ve eşgüdümü sağlamak.
3) Kurumun görev alanı ile ilgili olarak Avrupa Birliği ve diğer uluslararası kuruluşların mevzuatı ve uygulamaları konusunda inceleme ve araştırmalar yapmak, yaptırmak ve ilgililere duyurmak, bunlarla işbirliği içinde gerçekleştirilecek projeleri hazırlamak ve yürütmek.
4) Kurum faaliyetleri çerçevesinde yurtdışından gelen heyetler ve Kurumdan yurtdışına gönderilecekler ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
5) Yurtdışı ilişkilerle ilgili protokol işlerini yürütmek.
6) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
f) İşsizlik Sigortası Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
1) 4447 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde, işsizlik sigortası ödeneğine, kısa çalışma ödeneğine ve ücret garanti fonu kapsamında ücret alacaklarının ödemesine ilişkin çalışmaları yapmak.
2) 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun hükümlerine göre iş kaybı tazminatına ilişkin işlemleri yapmak.
3) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
g) Fon Yönetimi ve Aktüerya Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
1) İşsizlik Sigortası Fonunun Yönetim Kurulu kararları çerçevesinde değerlendirilmesine ilişkin işlemleri yapmak.
2) Fon hareketlerini izlemek ve Fonun değerlendirilmesi ile ilgili olarak finansal piyasaları takip etmek.
3) Fonun aktüeryal işlemlerini yürütmek.
4) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

Sayfa 7

8482-2

h) Hukuk Müşavirliğinin görevleri şunlardır:
1) Kurumun taraf olduğu adli ve idari davalarda, tahkim yargılamasında ve icra işlemlerinde Kurumu temsil etmek, dava ve icra işlemlerini takip etmek, anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri zamanında almak.
2) Kurum hizmetleriyle ilgili olarak diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından hazırlanan mevzuat taslaklarını, Kurum birimleri tarafından düzenlenecek her türlü sözleşme ve şartname taslaklarını, Kurum ile üçüncü kişiler arasında çıkan her türlü uyuşmazlıklara ilişkin işleri ve Kurum birimlerince sorulacak diğer işleri inceleyip hukuki mütalaasını bildirmek.
3) Kurum tarafından hizmet satın alma yoluyla temsil ettirilen dava ve icra takiplerine ilişkin usul ve esasları belirlemek, bunları izlemek, koordine etmek ve denetlemek.
4) Kurumun amaçlarını daha iyi gerçekleştirmek, mevzuata, plan ve programa uygun çalışmalarını temin etmek amacıyla gerekli hukuki teklifleri hazırlayıp Genel Müdüre sunmak.
5) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
i) Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
1) 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı Kanunun 15 inci maddesi ve diğer mevzuatla strateji geliştirme ve mali hizmetler birimlerine verilen görevleri yapmak.
2) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
j) İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
1) Kurumun insan gücü planlaması ve personel politikası ile ilgili çalışmaları yapmak, personel sisteminin geliştirilmesi için tekliflerde bulunmak.
2) Kurum personelinin atama, nakil, terfi, emeklilik ve benzeri özlük işlemlerini yürütmek.
3) Kurumun eğitim planını hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
4) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
k) Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
1) 5018 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde, kiralama ve satın alma işlerini yürütmek, temizlik, güvenlik, aydınlatma, ısıtma, onarım, taşıma ve benzeri hizmetleri yapmak veya yaptırmak.
2) Kurumun taşınır ve taşınmazlarına ilişkin işlemleri ilgili mevzuat çerçevesinde yürütmek.
3) Genel evrak ve arşiv faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek.
4) Kurum sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak ve yürütmek.
5) Seferberlik ve savaş halinde insangücü özel planlamasına yönelik araştırma ve diğer çalışmaları yapmak veya yaptırmak.
6) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
l) Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
1) Kurumun bilgi işlem hizmetlerini yürütmek.
2) Kurumun internet sayfaları, elektronik imza ve elektronik belge uygulamaları ile ilgili teknik çalışmaları yapmak.
3) Kurum hizmetleriyle ilgili olarak diğer birimlerle işbirliği içinde veri tabanları oluşturmak ve bilgileri toplamak.
4) Kurumun mevcut bilişim altyapısının kurulumu, bakımı, ikmali, geliştirilmesi ve güncellenmesi ile ilgili işleri yürütmek, elektronik haberleşme güvenliğini sağlamak ve bu konularda görev üstlenen personelin bilgi teknolojilerindeki gelişmelere paralel olarak düzenli şekilde hizmet içi eğitim almalarını sağlamak.
5) Teknolojik gelişmeleri takip etmek, bilgi güvenliği ve güvenilirliği konusunun gerektirdiği önlemleri almak, politikaları ve ilkeleri belirlemek, kamu bilişim standartlarına uygun çözümler üretmek.
6) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.


Sayfa 8

8483
            
             e) Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
             Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
             Kurumun görev alanına giren konularda, Avrupa Birliği ve uluslararası  kuruluşlarla gerekli çalışmaları yürütmek, bu kuruluşlarla işbirliği içinde gerçekleştirilecek projeleri hazırlamak,  çalışma hayatı, istihdam, işsizlik, aktif ve pasif işgücü programları, işgücünün yapısı ile mesleki niteliğinin geliştirilmesi gibi Kurumu ilgilendiren konularda dış ülkelerdeki gelişmeleri takip etmek, yabancı ülkelerle yapılan ikili işgücü anlaşmaları ve sosyal güvenlik sözleşmeleri ile uluslararası protokol ve sözleşmelerin hazırlanması veya tadili konusunda ilgili birimlere destek vermek.
             Danışma ve denetim birimleri
             Madde 10 - (Mülga: 11/10/2011-KHK-665/26 md.)
             Yardımcı hizmet birimleri
             Madde 11 - (Mülga: 11/10/2011-KHK-665/26 md.)


Sayfa 9


Share/Save/Bookmark

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...