10 Ekim 2011 Pazartesi

İş Ve Meslek Danışmanlığı Soru Bankası

VERİ-BİLGİ TOPLAMA YÖNTEMLERİ                                                                                                                   
01.10.2011   İ.ÖZEL

1.Araştırmayı sonuca götürmeye yarayan her türlü bilgi, belge, kayıt veya istatistiğe ne denir?
VERİ-BİLGİ TOPLAMA YÖNTEMLERİ                                                                                                                      A) Gözlem            B)Veri        C)İçerik Çözümlemesi         D)Anket         E)Yazılı kaynaklar
2.Aşağıdakilerden hangisi veri türü değildir?
A)Olgusal Veri       B)Birincil Veri     C) Yargısal Veri       D)Yapısal Veri        E) İkincil Veri
3.Anketlerde verilen cevaplarda rastlanılan yanlı tutumlardan kaynaklanan hata tipi hangisidir?
A) Cevap alınmama hatası        B) Ölçme hatası           C)Kapsam hatası           D)Dizin hatası        E)işlemci hatası
4. Aşağıdakilerden hangisi veri toplama kaynaklarından değildir?
A)Fikir yürütme       B)Yazılı kaynaklar     C)Gözlem      D)Soru Kağıdı- Anket  
 E) Görüşme
5.Günümüzde giderek yaygınlaşan, maliyeti oldukça düşük, alınması ve değerlendirmesi hızlı ve geniş kitlelere ulaşabilen anket yöntemi hangisidir?
A)Yüz Yüze Anket Yapma              B)Posta Aracılığı ile Anket Yapma      
C)Telefonla Anket Yapma                D)Gözlem Altında Gözlem Yapma         
E)İnternet Sitesi Üzerinden Anket Yapma
6.Aşağıdakilerden hangisi veri toplama tekniklerinin yazılı kaynaklarından değildir?
A)Plak               B)Kişisel Anı             C)Fotoğraf            D)Duyum         E)Harita
7.Hangisi gözlemin bilimsel bir nitelik kazanabilmesi için gerekli koşullardan değildir?
A)Gözlem yargısal verilere dayanmalıdır.
B)Gözlem belirli bir araştırma amacına hizmet etmelidir.
C)Araştırmacı tarafından önceden planlanmış bir faaliyet olmalıdır.
D)Gözlem sonuçları sistematik olarak kaydedilmelidir.
E)Tutarlılık ve geçerlilik açısından gözlem sonuçları kanıtlanabilmelidir.
8.Aşağıdakilerden hangisi gözlem çeşidi değildir?
A)Basit Gözlem        B)Sistematik Gözlem       C)Katılımlı Gözlem      D)Objektif Gözlem        E)Katılımsız Gözlem
9. İletilerin verildiği zamanlardaki sıklığı sayılarak nasıl bir etkisi olacağını ortaya çıkaran içerik örneği hangi çözümleme türüne aittir?
A)Görüşme(Mülakat)   B)Sistematik Çözümleme      C)Anlambilimsel çözümleme
D )İşaret Aracı Olarak Çözümleme      E)Pragmatik(Faydacı) Çözümleme              
10.Hangisi kaynak kişilerin doğum yeri, yaşı, öğrenim durumu, eğitim düzeyi, medeni hali,cinsiyeti ve mesleğine ilişkin bilgiler gibi gözlemlenebilen ve kolaylıkla kontrol edilebilen kişisel özelikleri belirleyen sorulardır?
A)Olgusal Sorular                           B)Bilgi Soruları                          C)Davranış Soruları
 D)Tutum, İnanç, Kanı ve Görüş Soruları                                      E)Sondaj Soruları
11.Aşağıdakilerden hangisi bilgi ve veri toplamada anket uygulamasının avantajları arasında yer almaz?
A)Geniş kitlelere kısa sürede uygulanabilir.
B)Fazla araç ve gereç ihtiyaç olmadan hazırlanır ve uygulanır.
C)Cevaplar sorunun hemen altında yazılı olarak yer aldığı için cevaplayıcı cevaplamada zorluk çekmez.
D)Sorulara ayrı kişilerce ayrı anlamlar verilebilir.
E)isim ve imza kullanılmadan yapılabileceğinden, kişi cevapları hiç çekinmeden yazar.
12.Anket sorularında kişinin davranış, tutum ve görüşlerinin kökenine inen, neden ve niçinlerini araştıran soru çeşidi hangisidir?
A)Eleme Sorusu     B)Sondaj Sorusu    C)Sınama Sorusu    D)Sınıflama Sorusu
E)Gruplama Sorusu
13. Aşağıdakilerden hangisi olgusal veridir?
A)Kişilik        B)Tutum       C)İnsanların Demografik Özelikleri        D)Başarı    
 E)Yetenek
14. Aşağıdakilerden hangisi bilgi ve veri toplamada anket uygulamasının avantajları arasında yer alır?
A)  Açık uçlu sorularda verilen cevapların anlaşılamaması
B) Anketin sadece okuryazarlara verilebilmesi
C) Anket sorularının yazılı olması cevaplayıcıların onları tekrar tekrar incelemesine imkân vermesi
D) Anketlerde derinlemesine bilgi edinme imkânın olmaması
E) Cevapların ne derece bilinçli ve içtenlikle verildiğinin bilinmemesi
15. Gerçeklere dayalı, kişisel yargı ve yanlılıktan uzak, yorum gerektirmeyen ve değişme olasılıkları zayıf (zamana ve koşullara bağlı olarak mümkün) veri tipi hangisidir?
A)Yargısal Veri          B)Olgusal Veri        C)Sistematik Veri        D)Pragmatik Veri
E)Basit Veri
PERSONEL İHTİYAÇ  ANALİZİ
1.İşten çıkarmalar nedeni ile ortaya çıkan iş gücü dönüşüm oranı ile ilişkili olan personel gereksinim türü hangisidir?
A)Gerçek Personel gereksinimi          B)Yedek Personel gereksinimi 
C)Ek Personel gereksinimi      D)Yeni personel Gereksinimi                               
E)İşletmede Personel Fazlalığı
2.Aşağıdaki faktörlerden hangisi üretim için zorunlu değildir?
A)Doğal Kaynak     B)Sermaye    C)Emek(İşgücü)   D)Müteşebbis(Girişimci)    
 E)Yerel Boyutlar
3.Hangisi İK planlaması aşamaları arasında yer almaz?
A)Belirli örgütsel birimlerin örgütsel hedeflere etkilerini belirlemek
B)Karşılanacak hedeflere yönelik uzmanlık gerekleri ve becerileri tanımlamak
C)Ülkedeki işgücü arzını azaltmak için aktif politikalar üretmek
D)İK akımı ışığında eklenecek İK gereklerini belirlemek
E)İK ihtiyaçlarını belirleyerek eylem planları gerçekleştirmek
4.Aşağıdakilerden hangisi İK planlamasının nedenlerinden değildir?
A)İşgücü maliyetinin artması                           B)İş gücü arzının az olması                C)Hızlı toplumsal ve kültürel gelişmeler
D)Yasal ve politik gelişmeler                     E)Teknolojideki sürekli ve hızlı değişim
5.Hangisi personel gereksinim türlerinden değildir?
A)Denemeye dayalı personel gereksinimi           B)Gerçek personel gereksinimi       C)Yeni personel gereksinimi
D)Yedek personel gereksinimi                             E)İşletmede personel fazlalığı
6.Mevcut çalışanların özellikleri, becerileri, mesleki yeterlilik düzeyleri, etkinlikleri ve gizli bazı yönleri ile ilgili bilgi toplanması aşağıdaki İK planlamasında kullanılan araçlardan hangisidir?
A)Yeniden yerleştirme oran      B)Beceri envanteri  C)Personel devir oranı(PDO)
 D)Devamsızlık oranı                             E)İşgücü genel envanteri
Veri-Bilgi T.Cevaplar:1.b, 2.d, 3.b, 4.a, 5.e, 6.d, 7.a, 8.d, 9.e, 10.a, 11.d, 12.b, 13.c, 14.c, 15.b
Personel İhtiyaç A. Cevaplar:1.c, 2.e, 3.c, 4.b, 5.a, 6.b






1.Aşağıdakilerden hangisi Düzeltici Kalite Yaklaşımı Sisteminin özelliklerinden değildir?
A)   Müşteri isteklerinin analizi          B)  Hataların tekrarlamaması için faaliyetler     
C)   Tasarım ve geliştirme     D)  Düzeltici faaliyetler   E)  Sürecin kontrolü   
2.Kalite yönetimi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
       A) Kalite yönetimi anlayışı 20. yüzyılın ortalarında ortaya çıkmıştır.
       B) Kalite yönetimi felsefesi şirketlerin sert rekabet koşullarında ayakta kalabilmek için ortaya çıkan bir anlayıştır.
       C) “Klasik yönetim” felsefesi Frederick Taylor tarafından ortaya atılmıştır.
       D) Klasik yönetimde temel felsefe kaliteli üretim yapmaktır.
       E) Klasik yönetimde çalışanların karar alma ya da problem çözümünde işlevi yoktur.
3.Müşteriyi memnun eden, beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayan her ürün/hizmet  ………..  dır.
       A) Toplam kalite yönetimi         B) Kalite       C) Hedef        D) Amaç       E) Süreç
4.TKY işletme tarafından ürün kalitesini herhangi bir şekilde etkileyen bütün faaliyetlerin yönetilmesi ………………. dır.
      A) Toplam kalite yönetimi      B) Kalite         C) Prosedür      D) Amaç        E) Süreç

5.“Bir faaliyeti veya bir süreci icra etmek için belirlenen yoldur. Dokümante edildiğinde; NE, NE ZAMAN, NASIL, NEREYE ve KİM sorularına cevap vermelidir.”
Yukarıda tanımlanan temel kavram hangisidir?
A) Kalite el kitabı        B) Süreç (proses)         C) Prosedür       D) Kalite politikası       E) Misyon
6.Süreç (proses) nedir?
    A)  Bir faaliyeti veya bir süreci icra etmek için belirlenen yoldur.
    B)  NE, NE ZAMAN, NASIL, NEREYE ve KİM sorularına cevap veren dökümandır.
    C)  Kuruluşun amacına ulaşmak için faaliyetlerini yürütürken izlediği temel yol ve yöntemlerdir.
    D)  Misyon ve vizyona uygun olarak kurumun kısa, orta ve uzun vadede ulaşmak istediği yerdir.
    E)  Girdileri çıktılara dönüştüren, birbiriyle etkileşimli faaliyetler bütünüdür.
7.Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

01.10.2011   İ.ÖZEL
 
1.Araştırmayı sonuca götürmeye yarayan her türlü bilgi, belge, kayıt veya istatistiğe ne denir?
A) Gözlem            B)Veri        C)İçerik Çözümlemesi         D)Anket         E)Yazılı kaynaklar
2.Aşağıdakilerden hangisi veri türü değildir?
A)Olgusal Veri       B)Birincil Veri     C) Yargısal Veri       D)Yapısal Veri        E) İkincil Veri
3.Anketlerde verilen cevaplarda rastlanılan yanlı tutumlardan kaynaklanan hata tipi hangisidir?
A) Cevap alınmama hatası        B) Ölçme hatası           C)Kapsam hatası           D)Dizin hatası        E)işlemci hatası
4. Aşağıdakilerden hangisi veri toplama kaynaklarından değildir?
A)Fikir yürütme       B)Yazılı kaynaklar     C)Gözlem      D)Soru Kağıdı- Anket     
 E) Görüşme
5.Günümüzde giderek yaygınlaşan, maliyeti oldukça düşük, alınması ve değerlendirmesi hızlı ve geniş kitlelere ulaşabilen anket yöntemi hangisidir?
A)Yüz Yüze Anket Yapma              B)Posta Aracılığı ile Anket Yapma         
C)Telefonla Anket Yapma                D)Gözlem Altında Gözlem Yapma            
E)İnternet Sitesi Üzerinden Anket Yapma
6.Aşağıdakilerden hangisi veri toplama tekniklerinin yazılı kaynaklarından değildir?
A)Plak               B)Kişisel Anı             C)Fotoğraf            D)Duyum         E)Harita
7.Hangisi gözlemin bilimsel bir nitelik kazanabilmesi için gerekli koşullardan değildir?
A)Gözlem yargısal verilere dayanmalıdır.
B)Gözlem belirli bir araştırma amacına hizmet etmelidir.
C)Araştırmacı tarafından önceden planlanmış bir faaliyet olmalıdır.
D)Gözlem sonuçları sistematik olarak kaydedilmelidir.
E)Tutarlılık ve geçerlilik açısından gözlem sonuçları kanıtlanabilmelidir.
8.Aşağıdakilerden hangisi gözlem çeşidi değildir?
A)Basit Gözlem        B)Sistematik Gözlem       C)Katılımlı Gözlem      D)Objektif Gözlem        E)Katılımsız Gözlem
9. İletilerin verildiği zamanlardaki sıklığı sayılarak nasıl bir etkisi olacağını ortaya çıkaran içerik örneği hangi çözümleme türüne aittir?
A)Görüşme(Mülakat)   B)Sistematik Çözümleme      C)Anlambilimsel çözümleme
D )İşaret Aracı Olarak Çözümleme      E)Pragmatik(Faydacı) Çözümleme                 
10.Hangisi kaynak kişilerin doğum yeri, yaşı, öğrenim durumu, eğitim düzeyi, medeni hali,cinsiyeti ve mesleğine ilişkin bilgiler gibi gözlemlenebilen ve kolaylıkla kontrol edilebilen kişisel özelikleri belirleyen sorulardır?
A)Olgusal Sorular                           B)Bilgi Soruları                          C)Davranış Soruları  
 D)Tutum, İnanç, Kanı ve Görüş Soruları                                      E)Sondaj Soruları
11.Aşağıdakilerden hangisi bilgi ve veri toplamada anket uygulamasının avantajları arasında yer almaz?
A)Geniş kitlelere kısa sürede uygulanabilir.
B)Fazla araç ve gereç ihtiyaç olmadan hazırlanır ve uygulanır.
C)Cevaplar sorunun hemen altında yazılı olarak yer aldığı için cevaplayıcı cevaplamada zorluk çekmez.
D)Sorulara ayrı kişilerce ayrı anlamlar verilebilir.
E)isim ve imza kullanılmadan yapılabileceğinden, kişi cevapları hiç çekinmeden yazar.
12.Anket sorularında kişinin davranış, tutum ve görüşlerinin kökenine inen, neden ve niçinlerini araştıran soru çeşidi hangisidir?
A)Eleme Sorusu     B)Sondaj Sorusu    C)Sınama Sorusu    D)Sınıflama Sorusu  
E)Gruplama Sorusu
13. Aşağıdakilerden hangisi olgusal veridir?
A)Kişilik        B)Tutum       C)İnsanların Demografik Özelikleri        D)Başarı       
 E)Yetenek
14. Aşağıdakilerden hangisi bilgi ve veri toplamada anket uygulamasının avantajları arasında yer alır?
A)  Açık uçlu sorularda verilen cevapların anlaşılamaması
B) Anketin sadece okuryazarlara verilebilmesi
C) Anket sorularının yazılı olması cevaplayıcıların onları tekrar tekrar incelemesine imkân vermesi
D) Anketlerde derinlemesine bilgi edinme imkânın olmaması
E) Cevapların ne derece bilinçli ve içtenlikle verildiğinin bilinmemesi
15. Gerçeklere dayalı, kişisel yargı ve yanlılıktan uzak, yorum gerektirmeyen ve değişme olasılıkları zayıf (zamana ve koşullara bağlı olarak mümkün) veri tipi hangisidir?
A)Yargısal Veri          B)Olgusal Veri        C)Sistematik Veri        D)Pragmatik Veri  
E)Basit Veri
PERSONEL İHTİYAÇ  ANALİZİ
1.İşten çıkarmalar nedeni ile ortaya çıkan iş gücü dönüşüm oranı ile ilişkili olan personel gereksinim türü hangisidir?
A)Gerçek Personel gereksinimi          B)Yedek Personel gereksinimi    
C)Ek Personel gereksinimi      D)Yeni personel Gereksinimi                                  
E)İşletmede Personel Fazlalığı
2.Aşağıdaki faktörlerden hangisi üretim için zorunlu değildir?
A)Doğal Kaynak     B)Sermaye    C)Emek(İşgücü)   D)Müteşebbis(Girişimci)       
 E)Yerel Boyutlar
3.Hangisi İK planlaması aşamaları arasında yer almaz?
A)Belirli örgütsel birimlerin örgütsel hedeflere etkilerini belirlemek
B)Karşılanacak hedeflere yönelik uzmanlık gerekleri ve becerileri tanımlamak
C)Ülkedeki işgücü arzını azaltmak için aktif politikalar üretmek
D)İK akımı ışığında eklenecek İK gereklerini belirlemek
E)İK ihtiyaçlarını belirleyerek eylem planları gerçekleştirmek
4.Aşağıdakilerden hangisi İK planlamasının nedenlerinden değildir?
A)İşgücü maliyetinin artması                           B)İş gücü arzının az olması                C)Hızlı toplumsal ve kültürel gelişmeler
D)Yasal ve politik gelişmeler                     E)Teknolojideki sürekli ve hızlı değişim
5.Hangisi personel gereksinim türlerinden değildir?
A)Denemeye dayalı personel gereksinimi           B)Gerçek personel gereksinimi       C)Yeni personel gereksinimi
D)Yedek personel gereksinimi                             E)İşletmede personel fazlalığı
6.Mevcut çalışanların özellikleri, becerileri, mesleki yeterlilik düzeyleri, etkinlikleri ve gizli bazı yönleri ile ilgili bilgi toplanması aşağıdaki İK planlamasında kullanılan araçlardan hangisidir?
A)Yeniden yerleştirme oran      B)Beceri envanteri  C)Personel devir oranı(PDO)   
 D)Devamsızlık oranı                             E)İşgücü genel envanteri
Veri-Bilgi T.Cevaplar:1.b, 2.d, 3.b, 4.a, 5.e, 6.d, 7.a, 8.d, 9.e, 10.a, 11.d, 12.b, 13.c, 14.c, 15.b
Personel İhtiyaç A. Cevaplar:1.c, 2.e, 3.c, 4.b, 5.a, 6.b
 
 

 
 
 
1.Aşağıdakilerden hangisi Düzeltici Kalite Yaklaşımı Sisteminin özelliklerinden değildir?
A)   Müşteri isteklerinin analizi          B)  Hataların tekrarlamaması için faaliyetler        
C)   Tasarım ve geliştirme     D)  Düzeltici faaliyetler   E)  Sürecin kontrolü      
2.Kalite yönetimi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
       A) Kalite yönetimi anlayışı 20. yüzyılın ortalarında ortaya çıkmıştır.
       B) Kalite yönetimi felsefesi şirketlerin sert rekabet koşullarında ayakta kalabilmek için ortaya çıkan bir anlayıştır.
       C) “Klasik yönetim” felsefesi Frederick Taylor tarafından ortaya atılmıştır.
       D) Klasik yönetimde temel felsefe kaliteli üretim yapmaktır.
       E) Klasik yönetimde çalışanların karar alma ya da problem çözümünde işlevi yoktur.
3.Müşteriyi memnun eden, beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayan her ürün/hizmet  ………..  dır.
       A) Toplam kalite yönetimi         B) Kalite       C) Hedef        D) Amaç       E) Süreç
4.TKY işletme tarafından ürün kalitesini herhangi bir şekilde etkileyen bütün faaliyetlerin yönetilmesi ………………. dır.
      A) Toplam kalite yönetimi      B) Kalite         C) Prosedür      D) Amaç        E) Süreç
 
5.“Bir faaliyeti veya bir süreci icra etmek için belirlenen yoldur. Dokümante edildiğinde; NE, NE ZAMAN, NASIL, NEREYE ve KİM sorularına cevap vermelidir.”
Yukarıda tanımlanan temel kavram hangisidir?
A) Kalite el kitabı        B) Süreç (proses)         C) Prosedür       D) Kalite politikası       E) Misyon
6.Süreç (proses) nedir?
    A)  Bir faaliyeti veya bir süreci icra etmek için belirlenen yoldur.
    B)  NE, NE ZAMAN, NASIL, NEREYE ve KİM sorularına cevap veren dökümandır.
    C)  Kuruluşun amacına ulaşmak için faaliyetlerini yürütürken izlediği temel yol ve yöntemlerdir.
    D)  Misyon ve vizyona uygun olarak kurumun kısa, orta ve uzun vadede ulaşmak istediği yerdir.
    E)  Girdileri çıktılara dönüştüren, birbiriyle etkileşimli faaliyetler bütünüdür.
7.Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
    A)  Vizyon Kuruluşun amacını ya da varoluş nedenini açıklayan ifadedir.
    B)   Hedef süreli, ölçülebilir ve gerçekçi olmalıdır.
    C)  Kalite politikası, kuruluşun amacına ulaşmak için faaliyetlerini yürütürken izlediği temel yol ve yöntemlerdir.
    D)  Hedefler kısa, orta ya da uzun vadeli olabilir.
    E)  Dış Müşteri, sürecin nihai çıktısını alan kişi, kuruluşlar, gruplar vb. dir.
 
 
 
 
8.Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
       A) Müşteri, bir kuruluşta hizmet sunan veya hizmet alan kişi veya kuruluşlardır.
       B) Bir alışveriş merkezindeki satışa sunulan ürünler müşteri malıdır.
       C) Prosesin (süreç) içerisinde yer alan ve süreçteki faaliyetlerin çıktılarını kullanan kişiler iç müşteridir.
       D) Bir ürünün firma tarafından çok dayanıklı üretilmiş olması “müşteri memnuniyeti” anlamına gelmeyebilir.
      E) Düzeltici Faaliyet, oluşmuş bir hatanın tekrarını önlemek için yapılan faaliyettir.
9.Aşağıdakilerden hangisi düzeltici faaliyettir?
Satın alınan bir üründe arıza çıkması sonucu müşterinin ürünü garanti kapsamında iade etmesi Karayollarında riskli noktalara uyarıcı tabelalar konması Fazla kaza olan kavşaklara alt geçit yapılması Ar-Ge çalışmaları Ürün kalitesini artırmaya yönelik yeni tasarımlar geliştirilmesi 10.Kalite sistem standartları ile ilgili hangisi yanlıştır?
Kaliteyi güvence altına almak için ortaya çıkmıştır. 1987 yılında ISO 9000 adıyla uluslararası bir standart haline getirilmiştir. İlk askeri alanda kullanılmıştır. ISO, her 10 yılda bir standardın revizyon ihtiyacı olup olmadığını değerlendirmektedir TSE EN ISO 9000 adıyla yaygın olarak kullanılan standart, kurum ve kuruluşlara kalite yönetim sistemlerini kurmak ve işletmek amacıyla bir örnek model gösterir. 11.Hangisi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi’nin Kuruluşlara Sağlayacağı Faydalardan değildir?
Pazar payı artar Karlılık artar Maliyet artar İletişim artar Çalışanların memnuniyeti artar 12.Toplam kalite yönetim sisteminin kurulması için hangisi zorunlu değildir? 
Kalite El Kitabı oluşturulması Dokümanların kontrolü prosedürü İç tetkik prosedürü Uygun olmayan hizmetin kontrolü prosedürü İnsan kaynakları faaliyet prosedürü 13.Lider ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Kalite uygulamasında üst yönetim kararlı ve ciddi olmalıdır. Liderler çalışanların tam katılım sağlayacağı bir ortam oluşturmalı Kaynakların bulmalıdır Çalışanları hataları olduğunda uyarmalı, gerekli cezai işlemleri uygulamalıdır. Gelişme/iyileşmeye dönük hedefleri belirlemeli 14.Birbirleri ile ilgili süreçlerin bir sistem olarak tanımlanması, anlaşılması ve yönlendirilmesi ……….. dır?
        A)Süreçlerle ve verilerle yönetim          B)Çalışanların gelişimi ve katılımı
        C)Yönetimde sistem yaklaşımı               D)Sürekli iyileştirme           E)Sürekli öğrenme ve yenilikçilik
15.Bir fabrikanın insan sağlığı için atıklarını kontrol altında tutması aşağıdakilerden hangisi ile açıklanır?
         A)Sürekli iyileştirme                   B)Yönetimde sistem yaklaşımı
          C)Süreçlerle yönetim                D)Toplumsal sorumluluk             E)Müşteri odaklılık
16.PUKO döngüsü hangisinde doğru verilmiştir?
Uygula-önlem al-kontrol et-planla Önlem al-uygula-kontrol et - planla Planla-önlem al- uygula-kontrol et Kontrol et-planla-önlem al-uygula Planla-uygula-kontrol et-önlem al 17.Hangisi süreçlerle yönetimin avantajlarından değildir?
Kuruluş önceliklerine sistematik bir yaklaşım getirmek, Fonksiyonlar arası ilişkileri geliştirmek, Müşteri odaklı yönetimi teşvik etmek, Kaynakların daha fazla kullanımını sağlamak, Hızlı karar alma avantajı sağlamak 18.Hangisi destek sürecidir?
Politika oluşturma Strateji geliştirme Araştırma-geliştirme Pazarlama-satış faaliyetleri İnsan kaynakları yönetimi  
1.c 2.d 3.b 4.a 5.c 6.e 7.a 8.b 9.c 10.d 11.c 12.e 13.d 14.c 15.d 16.e 17.d 18.e
    A)  Vizyon Kuruluşun amacını ya da varoluş nedenini açıklayan ifadedir.
    B)   Hedef süreli, ölçülebilir ve gerçekçi olmalıdır.
    C)  Kalite politikası, kuruluşun amacına ulaşmak için faaliyetlerini yürütürken izlediği temel yol ve yöntemlerdir.
    D)  Hedefler kısa, orta ya da uzun vadeli olabilir.
    E)  Dış Müşteri, sürecin nihai çıktısını alan kişi, kuruluşlar, gruplar vb. dir.




8.Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
       A) Müşteri, bir kuruluşta hizmet sunan veya hizmet alan kişi veya kuruluşlardır.
       B) Bir alışveriş merkezindeki satışa sunulan ürünler müşteri malıdır.
       C) Prosesin (süreç) içerisinde yer alan ve süreçteki faaliyetlerin çıktılarını kullanan kişiler iç müşteridir.
       D) Bir ürünün firma tarafından çok dayanıklı üretilmiş olması “müşteri memnuniyeti” anlamına gelmeyebilir.
      E) Düzeltici Faaliyet, oluşmuş bir hatanın tekrarını önlemek için yapılan faaliyettir.
9.Aşağıdakilerden hangisi düzeltici faaliyettir?
Satın alınan bir üründe arıza çıkması sonucu müşterinin ürünü garanti kapsamında iade etmesi Karayollarında riskli noktalara uyarıcı tabelalar konması Fazla kaza olan kavşaklara alt geçit yapılması Ar-Ge çalışmaları Ürün kalitesini artırmaya yönelik yeni tasarımlar geliştirilmesi 10.Kalite sistem standartları ile ilgili hangisi yanlıştır?
Kaliteyi güvence altına almak için ortaya çıkmıştır. 1987 yılında ISO 9000 adıyla uluslararası bir standart haline getirilmiştir. İlk askeri alanda kullanılmıştır. ISO, her 10 yılda bir standardın revizyon ihtiyacı olup olmadığını değerlendirmektedir TSE EN ISO 9000 adıyla yaygın olarak kullanılan standart, kurum ve kuruluşlara kalite yönetim sistemlerini kurmak ve işletmek amacıyla bir örnek model gösterir. 11.Hangisi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi’nin Kuruluşlara Sağlayacağı Faydalardan değildir?
Pazar payı artar Karlılık artar Maliyet artar İletişim artar Çalışanların memnuniyeti artar 12.Toplam kalite yönetim sisteminin kurulması için hangisi zorunlu değildir?
Kalite El Kitabı oluşturulması Dokümanların kontrolü prosedürü İç tetkik prosedürü Uygun olmayan hizmetin kontrolü prosedürü İnsan kaynakları faaliyet prosedürü 13.Lider ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Kalite uygulamasında üst yönetim kararlı ve ciddi olmalıdır. Liderler çalışanların tam katılım sağlayacağı bir ortam oluşturmalı Kaynakların bulmalıdır Çalışanları hataları olduğunda uyarmalı, gerekli cezai işlemleri uygulamalıdır. Gelişme/iyileşmeye dönük hedefleri belirlemeli 14.Birbirleri ile ilgili süreçlerin bir sistem olarak tanımlanması, anlaşılması ve yönlendirilmesi ……….. dır?
        A)Süreçlerle ve verilerle yönetim          B)Çalışanların gelişimi ve katılımı
        C)Yönetimde sistem yaklaşımı               D)Sürekli iyileştirme           E)Sürekli öğrenme ve yenilikçilik
15.Bir fabrikanın insan sağlığı için atıklarını kontrol altında tutması aşağıdakilerden hangisi ile açıklanır?
         A)Sürekli iyileştirme                   B)Yönetimde sistem yaklaşımı
          C)Süreçlerle yönetim                D)Toplumsal sorumluluk             E)Müşteri odaklılık
16.PUKO döngüsü hangisinde doğru verilmiştir?
Uygula-önlem al-kontrol et-planla Önlem al-uygula-kontrol et - planla Planla-önlem al- uygula-kontrol et Kontrol et-planla-önlem al-uygula Planla-uygula-kontrol et-önlem al 17.Hangisi süreçlerle yönetimin avantajlarından değildir?
Kuruluş önceliklerine sistematik bir yaklaşım getirmek, Fonksiyonlar arası ilişkileri geliştirmek, Müşteri odaklı yönetimi teşvik etmek, Kaynakların daha fazla kullanımını sağlamak, Hızlı karar alma avantajı sağlamak 18.Hangisi destek sürecidir?
Politika oluşturma Strateji geliştirme Araştırma-geliştirme Pazarlama-satış faaliyetleri İnsan kaynakları yönetimi
1.c 2.d 3.b 4.a 5.c 6.e 7.a 8.b 9.c 10.d 11.c 12.e 13.d 14.c 15.d 16.e 17.d 18.e

Share/Save/Bookmark

1 yorum:

Okan Sari dedi ki...

http://isvemeslekler.blogspot.com.tr/2013/08/is-ve-meslek-dansmanlg-imd-ckms-tum.html

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...